Omaolo-palvelussa mahdollista yhteydenotto terveydenhuoltoon korona-asioissa

Omaolo-palvelun kautta on jatkossa mahdollista ottaa yhteyttä terveydenhuoltoon korona-asioissa. Uudella palvelulla halutaan tarjota asukkaille sähköinen asiointikanava puhelinpalvelun rinnalle sekä yhtenäistää koronapotilaan hoitoa Keski-Suomessa.

 Palvelu on saatavilla Äänekoskella 21.1.2021 alkaen. Myös Koronavilkku-sovelluksen kautta yhteydenotto terveydenhuoltoon on mahdollista Äänekoskella samaan aikaan.

  • Kun teet koronaoirearvioin verkossa Omaolo.fi -palvelun kautta, sinun ei tarvitse soittaa terveysasemalle. Omaolo antaa sinulle ohjeet, kuinka toimia, kertoo Äänekosken terveyskeskuksen Omaolo-vastaava Riina Kainu.

Omaolo.fi on kansallinen sosiaali- ja terveydenhuollon digipalvelu, joka tukee oma- ja itsehoitoa sekä ohjaa potilasta oikean avun piiriin. Omaolossa voi esimerkiksi seurata omaa hyvinvointia ja tehdä oire- ja palveluarvioita, joista tällä hetkellä käytetyin on koronavirustaudin oirearvio.

Keski-Suomessa Omaolo-palvelu on käytössä Äänekosken lisäksi Hankasalmen, Uuraisten, Jyväskylän, Muuramen, Keski-Suomen Seututerveyskeskusten, Saarikan ja Wiitaunion julkisilla terveysasemilla.

Sosiaali- ja terveydenhuollon digipalvelut ovat nousseet nopeasti suomalaisten käyttöön: Omaolo-palvelu tavoittaa tällä hetkellä 3,3 miljoonaa suomalaista ja Koronavilkku-sovellusta on ladattu älypuhelimiin yli kaksi miljoonaa kertaa. 

Lue lisää Omaolo-palvelusta ja Koronavilkku-sovelluksesta

Lisätietoja
Riina Kainu osastonhoitaja Vastaanottotoiminta

Äänekosken terveyskeskus 020 632 2485 riina.kainu@aanekoski.fi

Katrianna Autio projektipäällikkö
Keski-Suomen sote-uudistus 050 349 4512 katrianna.autio(a)jyvaskyla.fi