Omaolo-palvelussa mahdollista yhteydenotto terveydenhuoltoon korona-asioissa
Omaolo-palvelun kautta on mahdollista ottaa yhteyttä terveydenhuoltoon korona-asioissa. Palvelulla halutaan tarjota asukkaille sähköinen asiointikanava puhelinpalvelun rinnalle sekä yhtenäistää koronapotilaan hoitoa Keski-Suomessa.
Kun teet koronaoirearvion verkossa Omaolo.fi -palvelun kautta, sinun ei tarvitse soittaa terveysasemalle. Omaolo antaa sinulle ohjeet, kuinka toimia, kertoo Äänekosken terveyskeskuksen Omaolo-vastaava Riina Kainu.
Omaolo.fi on kansallinen sosiaali- ja terveydenhuollon digipalvelu, joka tukee oma- ja itsehoitoa sekä ohjaa potilasta oikean avun piiriin. Omaolossa voi esimerkiksi seurata omaa hyvinvointia ja tehdä oire- ja palveluarvioita, joista tällä hetkellä käytetyin on koronavirustaudin oirearvio.
Keski-Suomessa Omaolo-palvelu on käytössä Äänekosken lisäksi Hankasalmen, Uuraisten, Jyväskylän, Muuramen, Keski-Suomen Seututerveyskeskusten, Saarikan ja Wiitaunion julkisilla terveysasemilla.
Sosiaali- ja terveydenhuollon digipalvelut ovat nousseet nopeasti suomalaisten käyttöön: Omaolo-palvelu tavoittaa tällä hetkellä 3,3 miljoonaa suomalaista ja Koronavilkku-sovellusta on ladattu älypuhelimiin yli kaksi miljoonaa kertaa.
Lue lisää Omaolo-palvelusta
Lisätietoja
Riina
Kainu
osastonhoitaja Vastaanottotoiminta
Äänekosken terveyskeskus 020 632 2485 riina.kainu@aanekoski.fi
Katrianna Autio projektipäällikkö
Keski-Suomen sote-uudistus
050 349 4512
katrianna.autio(a)jyvaskyla.fi