Sähköinen lupahakemus

Vuoden 2018 alusta rakennusvalvonta käsittelee kaikki lupahakemukset (rakennus-, toimenpide-, purkamis-, maisematyöluvat sekä toimenpideilmoitukset). Lupapiste.fi-palvelun kautta. Myös työnjohtaja-asiat käsitellään palvelussa. Palvelun kautta voi myös jättää neuvontapyyntöjä tulevista projekteista.

Mikäli sinulla ei ole mahdollisuutta käyttää sähköistä lupapalvelua, hakemuksen voi tehdä myös paperisena. Tällöinkin hakemuksesi siirretään sähköiseen palveluun, joten kaikki luvat käsitellään 100% sähköisesti.

Paperisen lupahakemuksen käsittelymaksu:

Paperisen hakemuksen siirtäminen Lupapisteeseen

  • toimenpideilmoitus ja toimenpidelupa 30 €
  • rakennus- ja purkamislupa 50 €

Alle 10 kpl A3/A4 skannaus ja tallennus lupapisteeseen sis. käsittelymaksuun. Muut asiakirjat, skannauskulut laskutetaan kaupungin kopiointitaksan mukaisesti.


Palveluun rekisteröidytään ensimmäisellä kerralla pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.
Kaikkien tontin omistajien on kirjauduttava haettavalle luvalle.
Kuvat tallennetaan pdf-muodossa.

Ohjeita palvelun käyttämiseen saat palvelun ohjesivuilta tai rakennusvalvonnasta; Arto Tavaststjerna, p. 0400 649503; Ville Vähätiitto, p. 0400 649495; Sari Hänninen, p.0400 115162