Ajankohtaista juuri nyt

Lisää ajankohtaisia
Kevät ja kesä 2025
- Uutinen 16.6.2025: Hei opinnot päättävä ja palveluksesta kotiutuva: muista ilmoittautua työnhakijaksi!
- Uutinen 27.5.2025: Työllisyysalueella saattaa esiintyä viiveitä maksatusten käsittelyssä kesän aikana
- Tiedote 12.5.2025: Joustavat asiakastapaamiset rytmittävät arkea Pohjoisen Keski-Suomen työllisyysalueella
- Uutinen 12.5.2025: lähtien Suomi.fi palvelu alkaa ehdottaa käyttäjilleen Suomi.fi-viestien käyttöönottoa. Lue lisää Suomi.fi viestien käyttämisestä ja käyttöönotosta tästä linkistä(suomi.fi/uutiset)
- 1.5.2025 lähtien puhelinpalvelut palvelevat maanantaista torstaihin kello 9–15, ja perjantaisin kello 9–12.
- Tiedote 22.4.2025: Pohjoisen Keski-Suomen työllisyysalueen asiantuntijat jalkautuvat 13 kuntaan
- Tulossa työllisyysalueen oma asiakasuutiskirje kevään aikana! Uutiskirjeen voi tilata sähköpostiin jo nyt tästä linkistä: Uutiskirjeen tilaaminen (uutiskirje.aanekoski.fi)
Alkuvuosi 2025
- Tiedote 13.2.2025: Pohjoisen Keski-Suomen työllisyysalueella ruuhkia on saatu purettua ja arki sujuu jo hyvin
- Tietojenkalastelua työllisyysalueen nimissä! Työvoimaviranomainen eli Pohjoisen Keski-Suomen työllisyysalue ei lähetä viestejä, joissa on linkkejä, joihin pitäisi kirjautua pankkitunnuksilla! Pohjoisen Keski-Suomen työllisyysalueen asiakas oli saanut tekstiviestin, joka oli otsikoitu "Harkinnanvarainen kulukorvaus". Viestissä oli pyydetty asiakasta kirjautumaan pankkitunnuksillaan viestissä olevaan linkkiin.
- Ajankohtaista tammikuu 2025: Vuoden 2025 työllisyysmäärärahat palkkatuen osalta on käytetty, joten tukea ei ole mahdollista myöntää. Seuraavan kerran määrärahatilannetta tarkastellaan elokuussa 2025 ja tilanteesta tiedotetaan työllisyysalueen verkkosivuilla ja some-kanavissa.
- Asiakas, ota käyttöösi Suomi.fi -viestit! Näin tavoitamme sinut sähköisesti ja olet ajan tasalla, eikä paperisia viestejä enää juuri tarvita! Suomi.fi-viestit on turvallinen tapa viestiä julkisen hallinnon ja muiden palvelua käyttävien organisaatioiden kanssa. Kun otat palvelun käyttöösi, saat viestit sähköisesti niistä asiointipalveluista, jotka käyttävät Suomi.fi-viestejä. Suomi.fi-viestejä käyttävät organisaatiot voivat lähettää sinulle viestien liitteenä myös päätöstietoja ja muita dokumentteja.Toivomme myös, että asiakkaat toimittaisivat ensisijaisesti hakemukset, maksatukset yms. sähköisesti Työmarkkinatorin kautta. Lue lisää: https://www.suomi.fi/viestit
- Vuoden 2025 alusta työllisyysalueelle tulivat voimaan uudet yhteystiedot ja TE-toimistot lakkasivat. Lisäksi oma yhteyshenkilösi ja asiointipaikkasi saattoivat vaihtua muutoksen yhteydessä.Kevään 2025 mittaan osalle asiakkaista lähetetään kutsuja kasvokkaisille tapaamisille. Kutsu lähetetään työllisyysalueelta. Jos et ole saanut kutsua, niin et ehkä tarvitse vielä kasvokkaista tapaamista, vaan asiakkuuttasi hoidetaan pääsääntöisesti puhelimitse. Varsinaista ajanvarauskäytäntöä työllisyysalueella ei ole olemassa, vaan ajanvaraukset hoitaa työllisyysaiantuntijamme asiakkaan tarpeen mukaan.Voit aina jättää yhteydenottopyynnön Työmarkkinatorilla tai soittamalla palvelunumeroon.
- Työmarkkinatorin sähköisestä palvelua kehitetään koko ajan valtion KEHA-keskuksessa. Palvelussa voi vielä esiintyä virhetilanteita uudistusten takia. Jos et pysty hoitamaan asiaasi tai ilmoittautumaan työttömäksi työnhakijaksi virheen vuoksi, kokeile myöhemmin uudestaan tai jätä Työmarkkinatorilla yhteydenottopyyntö. Virhetilanteiden aiheutamat hankaluudet voidaan korjata jälkikäteen.
- Työllisyysalueelle on perustettu Instagram-, Facebook- ja LinkedIn -tilit. Voit seurata Pohjoisen Keski-Suomen työllisyysalueen kuulumisia Äänekosken kaupungin sosiaalisen median kanavista tai tunnuksella #TyöllisyysPohjoinenKS.