Sähköinen hakemus

Vuoden 2018 alusta kaikki luvat haetaan sähköisesti.

Tässä lyhyesti ohjeita sähköiseen luvan hakuun:

  • Lupapiste.fi-palveluun rekisteröidytään ensimmäisellä kerralla pankkitunnuksilla, jonka jälkeen luodaan salasanan seuraavia käyttökertoja varten. Mikäli sinulla ei ole sähköpostiosoitetta tai pankkitunnuksia, ota yhteyttä rakennusvalvontaan.
  • Palvelussa valitaan ensin kiinteistö, jolle halutaan rakentaa ja sen jälkeen toimenpide, joka halutaan tehdä. Näitä voi vaihtaa/korjata myöhemmin, jos ei ole varma mitä pitäisi valita.
  • Kaikkien tontin omistajien on kirjauduttava hakemukselle tai hakijalla on oltava valtakirja muilta omistajilta. Jos hakijoita on useampi, yksi tekee ensin hakemuksen ja kutsuu sitten muut osapuoliksi luvalle eli jokaisen hakijan ei tarvitse tehdä erillistä hakemusta.
  • Kaikki suunnitelmat ja muut liitteet tallennetaan vain pdf-muodossa.
  • Lupapisteessä on keskustelu-ikkuna, jossa voi kysyä neuvoa rakennusvalvonnalta.
  • Hakemuksen voi jättää tarvittaessa myös puutteellisena. Tietoja voi täydentää myöhemmin.
  • Hakemus tulee näkyviin rakennusvalvontaan vasta kun se on jätetty tai keskustelu-ikkunaan on jätetty viesti.
  • Älä peruuta aloittamaasi hakemusta, jos arvelet tehneesi jotain väärin. Ota mieluummin yhteyttä rakennusvalvontaan, niin selvitetään mitä hakemuksessa on korjattavaa. Mikäli et aio heti hakea lupaa, ei sitä silti tarvitse peruuttaa, vaan sitä voi jatkaa myöhemmin. Vain siinä tapauksessa, ettet aio hakea lupaa ollenkaan, se kannattaa peruuttaa.

Rakennusvalvonta neuvoo ja opastaa kaikissa Lupapisteeseen liittyvissä kysymyksissä

arto.tavaststjerna@aanekoski.fi, p. 0400 649503
sari.hanninen@aanekoski.fi, p. 0400 115162

Lisäksi ohjeita löytyy myös Lupapisteen omilta ohjesivuilta.

Klikkamalla Lupapiste-kuvaa pääset täyttämään hakemuksen.